پاورپوینت فصل اول کتاب انقلاب اسلامی ایران (رهیافت علمی) نوشته مصطفی ملکوتیان

دسته بندي : کتاب » گوناگون
پاورپوینت فصل اول کتاب زمینه ها عوامل و بازتاب جهانی انقلاب اسلامی ایران، رهیافت فرهنگی (رهیافت علمی) نوشته مصطفی ملکوتیان در قالب pptx و در حجم 85 اسلاید:

بخشی از متن:
این کتاب بررسی انقلاب اسلامی ایران را با تأکید بر رهیافت فرهنگی به جای نظریات خاص در نظر دارد. هدف آن ارائه ی زمینه‌ها، علل و عوامل وقوع انقلاب اسلامی و بازتاب‌های آن در جهان است. این کتاب با استفاده از ادله و مستندات، به تفسیر رویدادها در چارچوب رهیافت‌های مختلف علمی می‌پردازد. به علاوه، برای ساختاردهی مطالب از یک نظم نظری استفاده شده و قسمت‌های مختلف کتاب، از جمله "قدرت سیاسی" و "نیروی اجتماعی"، بر اساس تضاد و همبستگی این دو عنصر در وقوع انقلاب تنظیم شده‌اند.

تحلیل وقوع انقلاب اسلامی با کدام رهیافت؟
از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون، دیدگاه‌ها و نوشته‌های فراوانی درباره علل و عوامل وقوع انقلاب به رشته تحریر درآمده است. این دیدگاه‌ها و نوشته‌ها را می‌توان در رویکردها و رهیافت‌های مختلف فرهنگی، جامعه‌شناختی، روان‌شناختی، اقتصادی و سیاسی دسته‌بندی کرد.
در رهیافت فرهنگی، بر نقش عوامل فرهنگی مانند دین مبین اسلام و مذهب شیعه، محتوای درونی و نهادهای آن، و نقش رهبری امام خمینی تأکید شده است.
در رهیافت جامعه‌شناختی، به نقش اصلی متغیرهای کلان اجتماعی مانند نظام اجتماعی، طبقات و قشرهای اجتماعی توجه شده است.

دسته بندی: کتاب » گوناگون

تعداد مشاهده: 436 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 85

حجم فایل:194 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252