پاورپوینت فصل نوزدهم کتاب آسیب شناسی روانی بر اساس DSM 5 نوشته مهدی گنجی (اختلالات اخلال گرانه)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل نوزدهم کتاب آسیب شناسی روانی بر اساس DSM 5 نوشته مهدی گنجی (اختلالات اخلال گرانه،کنترل تکانه، سلوک) جلد دوم در قالب pptx و در حجم 28 اسلاید:

بخشی از متن:
اختلالات این فصل به ناتوانی افراد در تنظیم رفتارها و هیجانها مرتبط هستند. رفتارهای مورد بحث ممکن است در یک آن و از روی یک هوس لحظه ای روی دهند یا ممکن است از قبل برای آنها برنامه ریزی شده باشد بعضی از آنها با تلاش فرد برای مقاومت همراه هستند فرد در مقابل انجام دادن آنها مقاومت میکند بعضی دیگر بدون هیچگونه مقاومت انجام می شوند. خود اعمال معمولاً غیر قانونی هستند و پیامد آنها میتواند صدمه جسمی به خود یا دیگران باشد.
هر یک از این اختلالات به شیوه مختص خود باعث میشود احساس کنیم فرد خارج از هنجارهای اجتماعی عمل میکند در هر کدام تعداد مردان مبتلا بیشتر از زنان است و همه آنها معمولاً در کودکی یا نوجوانی شروع میشوند.

اختلال نافرمانی- چالشگری ODD
اختلال نافرمانی چالش گری ODDزمانی اعلام میشود که کودکان معیارهای تشخیصی اختلال سلوک را به طور کامل نداشته باشند. مثلاً پرخاشگری و خشونت ندارند اما به طور دایم انفجار خشم نشان میدهند نافرمانی میکنند و لجبازی میکنند و عمداً کارهایی را انجام میدهند که باعث آزار دیگران شوند با دیگران را تحریک میکنند تا واکنش خصمانه نشان دهند اختلال نا فرمانی چالشگری ODD در کودکان پیش دبستانی رایج است و میتواند پیش درآمد اختلال سلوک در مراحل بعدی کودکی باشد این اختلال بیشتر در کودکانی دیده میشود که تربیت منقطع ناپیوسته داشته اند یعنی مسؤولیت نگهداری و تربیت کودک چندین بار بر عهده افراد مختلف بوده است.

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 463 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:150 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252