پاورپوینت فصل ششم کتاب ارزشیابی آموزشی (نظام اطلاعاتی برای ارزیابی آموزشی) نوشته عباس بازرگان

دسته بندي : کتاب » علوم تربیتی
پاورپوینت فصل ششم کتاب ارزشیابی آموزشی (نظام اطلاعاتی برای ارزیابی آموزشی) نوشته عباس بازرگان در قالب pptx و در حجم 26 اسلاید:

بخشی از متن:
۱- ۶ مقدمه: ضرورت ایجاد نظام اطلاعات مدیریت آموزشی (ناما)
همان طور که قبلاً اشاره شد ارزشیابی آموزشی یکی از کارکردهای مدیریت آموزشی منظور میشود (بازرگان (۱۳۷۴) على الاصول، کار کرد ارزشیابی بر
کارکردهای گوناگون مدیریت سازمانهای آموزشی باید اشراف داشته باشد زیرا این امر باعث می شود که با بهره گیری هر چه بیشتر از منابع، هدفهای نظام آموزشی این می یابد. به عبارت دیگر، کارآمد کردن نظام آموزشی مستلزم برنامه ریزی، سیاست گذاری سازماندهی هدایت و رهبری و ارزشیابی مستمر است.

نظام اطلاعات مدیریت آموزشی مجموعه ای است از داده های کمی و کیفی درباره درون ،داد ،فرایند ،محصول برونداد و پیامدهای نظام آموزشی که می توان آنها را به گونه های مختلف به نظم در آورد، به طوری که با تحلیل داده ها، اطلاعات لازم برای ارزشیابی و در نتیجه تصمیم گیریهای مربوط به اداره امور نظام آموزشی را فراهم آورد.
هدف نظام اطلاعات مدیریت آموزشی به هم تنیدن، مرتبط ساختن و عرضه داده ها و اطلاعات مورد نیاز برنامه ریزی و مدیریت نظام آموزشی است (دفتر منطقه ای یونسکو در آسیا و اقیانوسیه ۱۹۹۱) این نظام اطلاعاتی را می توان در سطح سازمان ایجاد و از درون داد آن برای تصمیم گیری های سازمانی استفاده کرد. طراحی و استقرار نظام اطلاعات مدیریت آموزشی در مراکز و سازمانهای آموزشی باعث می شود که شفافیت فعالیتهای آموزشی بیشتر شود و شرایط لازم برای کارایی آنها افزایش یابد.

دسته بندی: کتاب » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 460 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:115 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252